ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ "СПІВДРУЖНІСТЬ"
Учнівське самоврядування Комунального Закладу «Харківська загально-освітня школа-інтернат I-II ступенів №14 Харківської міської ради» веде свій родовід з 2009 року.
Дитячо-юнацьке об’єднання «Співдружність» (далі Об’єднання) - добровільне об’єднання учнів, утворене для забезпечення участі школярів закладу в управлінні справами колективу свого класу і школи, вироблення навичок самоврядування, виявлення лідерського потенціалу, вміння працювати на засадах партнерства і гласності.
Повна назва об'єднання:
- українською мовою: Дитячо-юнацьке об’єднання «Співдружність» Комунальний Заклад «Харківська загальноосвітня школа-інтернат I-II ступенів №14 Харківської міської ради»
Пріоритетним напрямком діяльності дитячо-юнацького об’єднання «Співдружність» є розвиток учнівського самоврядування
Девіз Об’єднання:
Збиратися разом - це початок,
Триматися разом - це процес,
Працювати разом - це успіх!
(Генріх Форд)
Об’єднання здійснює свою діяльність відповідно до Законодавчих актів, що регулюють і визначають діяльність дитячих та молодіжних організацій.
Дитячо-юнацьке об’єднання «Співдружність» користується підтримкою і допомогою адміністрації школи у вирішенні головних питань. Перелік питань, що належать до компетенції координаційної ради Об'єднання, узгоджується з керівництвом навчального закладу.
Об’єднання має свою назву, Концепцію, Положення, Статут, символіку, атрибутику.
Мета роботи учнівської координаційної РАДИ "СПІВДРУЖНІСТЬ"
Формування соціально-адаптованої особистості, якій властиві управлінські і лідерські якості. Виховання у молоді свідомого ставлення до своїх обов’язків, поваги до законів держави, набуття певного рівня правових знань
Завдання роботи учнівської ради «Співдружність»
- створення умов для успішної реалізації особистості, яка займає домінуюче положення в суспільстві;
- розроблення організаційної структури самоврядування;
- розвиток організаторських та управлінських якостей учнівської молоді;
- формування в учнівської молоді вміння робити вибір, відстоювати свої права, права колективу.
Принципи дитячо-юнацького об’єднання «Співдружність»
- Створення рівних умов для участі всіх
- Відвертість, чесність, демократичність
- Прозорість у процесі діяльності і прийнятті рішень
- Гнучкість
- Наполегливість
- Обізнаність
- Співпраця з усіма зацікавленими сторонами
- Орієнтація на успіх
Напрями діяльності Об’єднання
- Національно-патріотичне виховання
- Правове виховання та правова освіта
- Морально-етичне і естетичне виховання
- Профілактично-оздоровча діяльність
- Екологічне виховання
- Волонтерський рух
- Учнівське самоврядування
Всі напрями учнівського самоврядування тісно взаємопов’язані, доповнюють один одного, мають самостійне теоретико-методологічне значення. Разом з тим, усі вони утворюють цілісну систему учнівського самоврядування.
Організація роботи та керівні органи дитячо-юнацького об’єднання «Співдружність»
Найвищим керівним органом Об’єднання є Конференція, яка скликається 2 рази на рік.
В період між Конференціями керівництво діяльністю Об'єднання здійснюється Координаційною радою.
Координаційна рада
Вищим керівним органом Об’єднання на період між Конференціями є координаційна рада Об’єднання.
На посаду лідера має право балотуватись людина ерудована, відповідальна, самостійна у виявленні своїх думок, толерантна, цілеспрямована, культурна, з високими організаторськими здібностями.
Тому до координаційної ради учнівського самоврядування обираються найактивніші, дисципліновані учні 5-9-х класів (по 3 представники від кожного учнівського колективу), які користуються серед свої товаришів авторитетом і довірою.
Основною формою роботи координаційної ради є засідання, які проводяться 2 рази на місяць
Засідання координаційної ради веде Голова координаційної ради Об’єднання
Представниками Об’єднання є учні 5-9 класів Харківської загальноосвітньої школи-інтернату №14
Педагогічну підтримку діяльності Об’єднання здійснює адміністрація школи-інтернату №14.
Структура учнівського самоврядування
Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну – з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальношкільним: перші підпорядковуються останнім, а педагогічний колектив навчального закладу здійснює консультативну педагогічну допомогу і підтримку самоврядування обох рівнів.
Структура першого рівня – учнівське самоврядування на рівні класних колективів (5-9 класи ). Коен учень є представником одного із класних учнівських комітетів, секторів, загонів тощо.
Структура другого рівня - шкільне учнівське самоврядування.
Головним органом є координаційна рада
Вона включає в себе:
- навчально-пізнавальний сектор «Знання»;
- сектор з правових питань «Правовий простір»;
- інформаційно-комунікативний сектор «Прес-реліз»;
- культурно-розвиваючий сектор «Дозвілля»;
- спортивно-туристичний сектор «Здоров’я»;
- сектор волонтерства «Допомога»;
- сектор благоустрою і порядку «Екологічна служба».
Самоврядування в школі виконує наступні функції:
- забезпечення порядку в школі, організація чергування в школі та класах; організація дозвілля молодших школярів на перервах;
- контроль за відвідуванням школи учнями;
- проведення загальношкільних лінійок, зборів, виставок, конференцій, круглих столів;
- організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;
- підготовка та проведення конкурсів, творчих свят, змагань, фестивалів;
- організація роботи із збереження шкільного майна, води, електроенергії, підручників;
- організація роботи з благоустрою території школи;
- участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік;
- надання допомоги в організації оздоровчих таборів;
- участь у проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання життєдіяльності учнівських колективів;
- проведення соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.
Робочий склад координаційної ради
НАЗВА СЕКТОРІВ | ЗАВДАННЯ СЕКТОРІВ |
---|---|
Голова координаційної ради Заступник голови з правових питань | Відповідає за: - контроль роботи самоврядування учнівських колективів; - збори ради учнівського самоврядування; - безпосередній координатор між головами класних учнівських рад і всіх підрозділів учнівського самоврядування; - збори ради учнівського самоврядування Відповідає за: - створення правового простору, в якому учнівська молодь матиме змогу відчувати себе захищеною; - контроль роботи самоврядування учнівських колективів; - безпосередній помічник голови ради |
Навчально-пізнавальний сектор «Знання» | Відповідає за: - створення умов для навчальної діяльності школярів; - збір інформації про навчальний процес; - допомога в проведенні предметних тижнів, олімпіад |
Сектор з правових питань «Правовий простір» | Відповідає за: - захист прав та свобод учнів; - запобігання та протидія булінгу; - впровадження в роботу проекту «Шкільна юридична консультація»; - вирішення конфліктних ситуацій між учнівською молоддю; - організація заходів з правової тематики |
Культурно-розвиваючий сектор «Дозвілля» | Відповідає за: - підготовку й проведення: - вечорів відпочинку, свят; - виставок, конкурсів; - підготовку та проведення КТС; - розробку культурологічних проектів |
Інформаційно-комунікативний сектор «Прес-реліз» | Відповідає за: - формування іміджу школи; - випуск шкільної електронної газети; - підготовка та проведення виставок плакатів і малюнків, конкурсів, ярмарок, інформаційних хвилинок |
Спортивно-туристичний сектор «Здоров’я» | Відповідає за: - підготовку й проведення спортивних змагань, фізкультхвилинок з малечею; - збір інформації про спортивні досягнення школи; - участь в підготовці та проведенні днів здоров’я |
Сектор волонтерства «Допомога» | Відповідає за: - надання допомоги молодшим; - турботу про ветеранів; - акції милосердя |
Сектор благоустрою і порядку «Екологічна служба» | Відповідає за: - чергування по школі, здійснення контролю над дотриманням учнями внутрішнього розпорядку; - перевірка класних куточків; - проведення трудового десанту. |
Учнівське самоврядування в Комунального закладу «Харківська загальноосвітня школа-інтернат I-II ступенів №14 Харківської міської ради» – це розширення діапазону діяльності дорослих і дітей – представників єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку і ініціативи, засіб вчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства.
Дитячо-юнацьке об’єднання «Співдружність» - це ключ до цікавого та змістовного життя учнівського колективу нашої школи.